A+ A A-
جعفر زارع(خوشدل)

جعفر زارع(خوشدل)

گزارش جعفر زارع خوشدل از همایش آشنایی با کسب و کارهای نوپا ( استارتاپ)

به شکرانه پیروزی انقلاب اسلامی ایران که به یاری خداوند کریم ورهبری های ولایت فقیه واتحاد مردم سرفراز ایران به پیروزی رسید ،امروزه شاهدآنیم که پیشرفتهای خوبی در جهت صنعت وایجاد شغل های مناسب صورت گرفته است.به رغم همه مشکلات پیش رو چه از ناحیه معاندان این نظام در اوایل انقلاب وچه تحمیل جنگ هشت ساله و تحریم های پی درپی ،رویش هایی اگر نگوییم خیره کننده که دلگرم کننده به منصه ظهور رسیده اند که برای ایران وایرانی مایه مباهات است. در این رهگذرهرچه روزها می گذرند شهرستان هنر پرور ارسنجان نیز به قله های پیشرفت نزدیک ونزدیکتر می شود.البته این بدین معنا نیست که قصورو ضعف هایی نیست یانبوده است.اماآنچه مسلم است اینکه بحمدالله روحیه خود باوری بیش از پیش در حال تقویت وگسترش است.

گمبان، تهدیدها و فرصت ها ....

همه ما می دانیم که مشکل اصلی شهرستان ارسنجان در وحله نخست اشتغال و پس از آن و متاسفانه نبود وحدت همگانی در پدید آوردن اشتغال مناسب براساس اوضاع واحوال موجودشهرستان می باشد.از جمله افراد متعددی که  در این خصوص دغدغه زیادی دارند واحساس مسولیت می نمایند نقش حضرت حجه الاسلام حاج آقا احمدی از همه بارزتر وبیشتر است.ایشان در هر مناسبتی و از هرفرصتی استفاده می نمایند تا به نحوی شایسته مشکلات شهرستان را مرتفع نمایند .بیانات فصیح وی در خطبه های نمازجمعه موید این موضوع بسیار مهم می باشداینجانب افتخار وسعادت آن را دارم که در نمازجمعه شرکت می نمایم.آنچه مسلم است اینکه این روزها دغدغه بیشتر ایشان مشکلات ومعضلات فرهنگی شهرستان است .ضمن اینکه از فحوای کلامشان به خوبی می توان دریافت که صحبتهایشان پیرامون موضوعات فرهنگی،بی ارتباط با موانع ومشکلات اشتغال در شهرستان نمی باشد.

دوشنبه های ادبیات: به مناسبت تولد امام رضا (ع)

جهان  پُر از صفاشد
طنین  نغمه ها  شد
صفای  سبزه ها  شد                    تولّد  رضــا    شد
**********
شکفته غنچــه ی  گل  
ز عطر و بوی سنبل
گل است وصوت بلبل                  تولّد  رضا   شد

دوشنبه های ادبیات: مقاله فایز دشتستانی وشروه خوانی

محمد علی فایز دشتستانی که اگر بگوییم دشتی صحیح تر می باشد، در سال ۱۲۵۲هجری قمری در روستای زیارت دشتی* چشم به جهان گشود. وی پس از باباطاهر همدانی، شاعر قرن پنجم، از بزرگ ترین و معروف ترین دوبیتی سرایان ایران است. درمورد طول عمر وتاریخ وفات ومحل فوت اواخبار مختلفی وجود دارد.

حضرت حافظ وخوشدلی

از قدیم الایام و تاعلی الابد جهان پیرامون ما تابع شرایط و اوضاع واحوالی است که لحظه به لحظه اش توانسته ومی تواند برای ساکنانش از جمله انسانها لحظه هایی خوش یا ناخوش را به ارمغان آورده یا بیاورد.این دوگانگی در حالات و روحیات، حاصل تفکر و در نهایت تاثیررفتار بعضی آدمیان بر خود ویا دیگران است که نتیجه آن توانسته ومی تواند خوشدلی وعیش ویا غمگینی واندوه رابه دنبال داشته باشد.در این رهگذر انسانهایی به منصه ی ظهور رسیده اند که یک سر وگردن از دیگران در پندار وگفتار و کردار بالاترند وبه همین لحاظ جاویدان شده و دقت در نحوه نگاه ایشان وطرز گفتار ورفتارشان توسط دیگر انسانها وپیروی از اینان الگوی مناسبی است درزمانها ی مختلف برای همه انسانهادر مکان ها ومقام های مختلف به جهت رسیدن به عیش وخوشدلی که در نهایت پایداری و راحتی روح را به دنبال داشته ویا خواهد داشت. حضرت حافظ آن عارف وشاعر شیرین گفتار یک نفراز جمله فرهیختگان عالم بشریت است که آوازه بلندش بر بام این کره خاکی طنین افکن است وان شاالله جاودان.

 

یک نفر رفته و جمعی‌ست که تنها مانده

آه... ای   ملّت  اسلام   چرا   بی خبریم؟
از چه رو تفرقه داریم و پر از شور و شریم؟

نیست   اندازهٔ   ما   جمعیتی  در دنیا
وا اَسف   جمله چراییم، غریب  و تنها؟

دلخوش از غبغبه  و کبکبهٔ دیروزیم 
دست خالی شده   و   غمزدهٔ    امروزیم

درد  داریم که در دورِ زمان  بی اثریم
فقر در  خانهٔ  ما آمده  و بی  خبریم

عضو این خبرخوان RSS شوید